استفاده از پالت پلاستیکی در بسته بندی
نوشته شده توسط : امین

استفاده از پالت پلاستیکی برای صنعت صادرات و واردات از 50 سال پیش در جهان فراگیر شد. در واقع بعد از انقلاب صنعتی این نوع بسته بندی رواج یافت و در سال های اولیه قرن بیستم تخته های کفی و پالت پلاستیکی به صنعت بسته بندی معرفی گردید.

از جعبه ها، بشکه ها و ... برای یک پارچکی کالا و چیدمان منظم استفاده میشده است.

بشکه ها دو کارایی بسیار مهم و مفید داشته اند 1. بار موجود در خود را حمل می کردند 2. برای جابجایی بار استفاده می شود. به عنوان مثال با غلط دادن بشکه ها در مسافت های نسبتا کوتا کالا را جابجا میکردند.

بعد از آنکه ماشین های دوخت اختراع شدند از گونی ها برای بسته بندی غلات ها ،شکر و .... استفاده می شده است اما در 50 سال اول قرن بیستم این بسته بندی ها جای خود را به بسته بندی های چوبی دادند.

با کشف کارتن تجار ها در یافتند که با استفاده از کاغذ می توانند حمل و نقل سبکتر و راحتری داشته باشند و هزینه ی کمتری برای حمل و نقل پرداخت می کردند.

با راه اندازی خطوط راه آهن این بسته بندی های کارتی افزایش یافت و تجار را استفاده از کارتن ها تشویق میکرد.

پالت پلاستیکی پیش از آنکه برای حمل و نقل استفاده شود برای نگهداری و انبار کردن کارایی داشته است و وظیفه اش محافظت از بسته های کارتنی بوده است.

رفته رفته تجار تصمیم گرفتن تا از پالت پلاستیکی در طول سفر برای حفاظت از کارتن ها استفاده کنند به همین دلیل استفاده از پالت پلاستیکی به مرور زمان رواج یافت





:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: