انتخاب پالت پلاستیکی
نوشته شده توسط : امین

انبار های بسیار بزرگ در سطح ایران وجود دارند که جابه جایی کالا درآن ها بسیار زیاد است. شرکت هایی که در سیستم جابه جایی شان از پالت پلاستیکی استفاده می کنند هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهند و همچنین سرعت کار را بسیار بالا می برند . پالت پلاستیکی همانند اسب های کاری می مانند. آنها برای کارهای بسیار و مداوم ساخته شده اند پالت پلاستیکی دايما در حال جابجایی پرتاب شدن به کنار و افتادن قرار می گیرد. پالت ها نقش پشتیبانی حیاتی را در جابجا کردن اکثر کالاها ایفا می کنند.

پالت پلاستیکی همانند چسب با کارخانه جات شرکت های پخش تولیید کنندگان و صنایع لجستیکی اتصال خورده است و بدون پالت پلاستیکی زنجیره تامین عمل نمیکند. کیفیت و نوع پالت ها به خیلی فاکتور ها مثل زمان حمل ایمنی کیفیت محصول و هزینه ها بستگی دارد. پالت ها در اشکال با سایز و مواد مختلف عرضه می گردد.

انتخاب درست در خرید پالت پلاستیکی فرایند اجرا و حمل و نقل را بسیار هموار می کند اما اگر انتخاب بدی در مورد پالت داشته پاشیم علاوه بر هزینه های غیر قابل توجیه مشکلات را نیز افزایش می دهد . می شود مثالی در انتخاب نا مناسب پالت زد ؛ مثلا در صورت انتخاب پالت نامناسب باعث از دست دادن محصولات تولیدی می شود.

در بعضی از صنایع انتخاب پپالت پلاستیکی به محصول پایانی بستگی دارد به عنوان مثال در صنایع غذایی نوشیدنی و دارو سازی معمولا از جک پالت برای حمل و نقل استفاده می کنند و آن ها از پالت های جک خور همیشه استفاده می کنند اما در صنایع پتروشیمی فقط از پالت های لیفتراک خور استفاده می کنند.

انتخاب هوشمندانه در پالت :

بعضی شرکت ها انتخاب پالت پلاستیکی هایشان به انبارش و سیستم های پخش شان بستگی دارد.

در بعضی موارد دیگر مصرف کنندگان پالت جنبه های مثبت و منفی یک پالت را می سنجند و بعد تصمیم به انتخاب پالت با توجه به نیازشان انجام می کنند.

چوب یکی از سنتی ترین از انواع پالت میباشد و همچنین به عنوان محبوب ترین نوع .

پالت های چوبی از عمر خوبی نسبتا برخوردار هستند و همچنین قدرت کافی جهت حمل یک تن کالا را دارد و از همه مهمتر قیمت پایین تری نسبت به پالت پلاستیکی یا پالت فلزی و آلمینیومی دارد.

اما از نکته های منفی آن می توان به مواردی مثل آتش سوزی عدم رعایت بهداشت و پوسیدگی اشاره کرد .

اکثر کمپانی ها از پالت پلاستیکی 4 طرفه استفاده می کنند پالت 4 طرفه یعنی از هر 4 طرف آن بتوان پالت را با لیفتراک جابجا کرد.





:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: